Pénzügyi
Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB
feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a
pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek
védelmét.
E tevékenység
keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat,
figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését,
kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében
értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket,
továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező
információkat.
A tudatos
fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói
döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív
pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez, professzionális
ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a
kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
A mindennapi
életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi
Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor
eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból,
oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő
alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
A Pénzügyi Navigátor tájékoztató
anyagai mindenki számára elérhetőek: www.mnb.hu/penzugyinavigator
A
megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos
helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton
található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is
rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel
együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez
fordulhatnak számos vidéki városban: www.mnb.hu/fogyasztovedelem/tanacsado-irodak