A
legtöbb vállalkozás számára a közösségi média jelenlét kulcsfontosságú
tényezővé vált az ügyfelek véleményének megismerésében, figyelmük
megszerzésében. Ennek menedzselése, illetve a vállalkozás mindennapi
ügymenetébe történő beillesztése azonban sokak számára kihívást jelent. Íme
néhány tipp, amivel hatékonyan növelheted az ügyfélelkötelezettséget.
1. Tervezz, tervezz, tervezz!
Nagyon fontos, hogy készítsünk
egy tervet a közösségi média jelenlétünkhöz és az interakciókhoz. El kell
dönteni például, hogy mely közösségi média platformokat kívánjuk használni. A
létrehozott profilunknak egyértelműen be kell tudnia mutatni termékünket,
illetve szolgáltatásunkat. Meg kell határoznunk azt is, hogy milyen gyakran
kívánunk kommunikálni ezeken az oldalakon.
2. A tartalom a lényeg
Az interakció növeléséhez a
legfontosabb a kreatív tartalom. Ne feledd, hogy nem feltétlenül kell saját
tartalmat létrehoznod, felhasználhatsz más forrásból származókat is, ami egy
kis szerkesztéssel tökéletes lehet. A lényeg, hogy vizuálisan is
figyelemfelkeltő legyen. Szerencsére ma már a tökéletes képi világ
megalkotásához számtalan eszköz áll rendelkezésre, amit nem csak profi grafikusok
tudnak használni. Itt van például a Canva,
ami egy ingyenes, egyszerű, sok feladatra felhasználható, magyarul is elérhető
képszerkesztő. Segítségével egyszerű sablonokkal készíthetsz megfelelő méretű Facebook-bejegyzést,
Facebook-borítóképet, Instagram-bejegyzést, stb.
3. Indíts nyereményjátékot!
Ez egy nagyon hatékony módja
annak, hogy aktívitásra ösztönözd a közösségedet (így többször láthatják
organikusan a tartalmaidat), ismertebbé tedd az oldalad, vagy új követőket,
esetleg hírlevél-feliratkozókat szerezz. Itt is meg kell határozni először a nyereményjáték
célját. A játékok nagy részénél a felhasználóknak szabálytalanul megosztaniuk,
likeolniuk kell egy adott tartalmat, és sok esetben még játékszabály sem
készül, nem is beszélve az adatkezelési irányelvekről. Ha tehát
nyereményjátékban gondolkodsz, akkor nézd meg a Facebook erre vonatkozó
irányelveit és annak megfelelően készíts el a játékot és hozzá a megfelelő
dokumentumokat. A vonatkozó Facebook irányelveket az alábbi linken a 3. pontban
(Promóciók az oldalakon, a csoportokban és az eseményeknél) találod:https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/
4. Videótartalom a nyerő!
A közösségi média marketingben
mára a videótartalom igen fontos szerepet tölt be, különösen az élő videók. A
Facebook élő videók segítségével autentikus módon léphetünk kapcsolatba a
közösségünkkel, ráadásul az így készült videókat felhasználhatjuk egyéb célokra
is, például elküldhetjük a hírlevél feliratkozóink számára, feltölthetjük a
youtube csatornánkra stb. Az élő videóknál az emberek kérdéseket tehetnek fel,
így interakcióba léphetnek velünk.
5. Csatlakozz releváns
Facebook csoportokhoz, hozz létre sajátot!
Ha sikerül releváns érdeklődésű Facebook csoportot
találnod, érdemes céges profiloddal csatlakozni hozzá, hiszen ott rengeteg
potenciális ügyfél figyelmét hívhatod fel tevékenységedre. Érdemes saját
csoportot is létrehozni, amely egyfajta ügyfélszolgálati funkciót is elláthat,
ahol hasznos útmutatókat, tippeket, karbantartási tanácsokat és egyéb tartalmakat
oszthatsz meg meglévő ügyfeleiddel és az érdeklődőkkel is. Rengeteget
megtudhatsz ügyfeleidről és a fogyasztókról a csoportban zajló beszélgetéseket
olvasva.
2020.06.25.