Facebook Share Image

5 közösségi média-tipp kisvállalkozások számára

Tematikus hírek / Vállalkozó

A legtöbb vállalkozás számára a közösségi média jelenlét, azonban ennek a vállalkozás mindennapi ügymenetébe történő beillesztése sokak számára kihívást jelent..

social-media-tippek_web.jpg

A legtöbb vállalkozás számára a közösségi média jelenlét kulcsfontosságú tényezővé vált az ügyfelek véleményének megismerésében, figyelmük megszerzésében. Ennek menedzselése, illetve a vállalkozás mindennapi ügymenetébe történő beillesztése azonban sokak számára kihívást jelent. Íme néhány tipp, amivel hatékonyan növelheted az ügyfélelkötelezettséget.

1. Tervezz, tervezz, tervezz!

Nagyon fontos, hogy készítsünk egy tervet a közösségi média jelenlétünkhöz és az interakciókhoz. El kell dönteni például, hogy mely közösségi média platformokat kívánjuk használni. A létrehozott profilunknak egyértelműen be kell tudnia mutatni termékünket, illetve szolgáltatásunkat. Meg kell határoznunk azt is, hogy milyen gyakran kívánunk kommunikálni ezeken az oldalakon.

2. A tartalom a lényeg

Az interakció növeléséhez a legfontosabb a kreatív tartalom. Ne feledd, hogy nem feltétlenül kell saját tartalmat létrehoznod, felhasználhatsz más forrásból származókat is, ami egy kis szerkesztéssel tökéletes lehet. A lényeg, hogy vizuálisan is figyelemfelkeltő legyen. Szerencsére ma már a tökéletes képi világ megalkotásához számtalan eszköz áll rendelkezésre, amit nem csak profi grafikusok tudnak használni. Itt van például a Canva, ami egy ingyenes, egyszerű, sok feladatra felhasználható, magyarul is elérhető képszerkesztő. Segítségével egyszerű sablonokkal készíthetsz megfelelő méretű Facebook-bejegyzést, Facebook-borítóképet, Instagram-bejegyzést, stb.

3. Indíts nyereményjátékot!

Ez egy nagyon hatékony módja annak, hogy aktívitásra ösztönözd a közösségedet (így többször láthatják organikusan a tartalmaidat), ismertebbé tedd az oldalad, vagy új követőket, esetleg hírlevél-feliratkozókat szerezz. Itt is meg kell határozni először a nyereményjáték célját. A játékok nagy részénél a felhasználóknak szabálytalanul megosztaniuk, likeolniuk kell egy adott tartalmat, és sok esetben még játékszabály sem készül, nem is beszélve az adatkezelési irányelvekről. Ha tehát nyereményjátékban gondolkodsz, akkor nézd meg a Facebook erre vonatkozó irányelveit és annak megfelelően készíts el a játékot és hozzá a megfelelő dokumentumokat. A vonatkozó Facebook irányelveket az alábbi linken a 3. pontban (Promóciók az oldalakon, a csoportokban és az eseményeknél) találod:https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/

4. Videótartalom a nyerő!

A közösségi média marketingben mára a videótartalom igen fontos szerepet tölt be, különösen az élő videók. A Facebook élő videók segítségével autentikus módon léphetünk kapcsolatba a közösségünkkel, ráadásul az így készült videókat felhasználhatjuk egyéb célokra is, például elküldhetjük a hírlevél feliratkozóink számára, feltölthetjük a youtube csatornánkra stb. Az élő videóknál az emberek kérdéseket tehetnek fel, így interakcióba léphetnek velünk.

5. Csatlakozz releváns Facebook csoportokhoz, hozz létre sajátot!

Ha sikerül releváns érdeklődésű Facebook csoportot találnod, érdemes céges profiloddal csatlakozni hozzá, hiszen ott rengeteg potenciális ügyfél figyelmét hívhatod fel tevékenységedre. Érdemes saját csoportot is létrehozni, amely egyfajta ügyfélszolgálati funkciót is elláthat, ahol hasznos útmutatókat, tippeket, karbantartási tanácsokat és egyéb tartalmakat oszthatsz meg meglévő ügyfeleiddel és az érdeklődőkkel is. Rengeteget megtudhatsz ügyfeleidről és a fogyasztókról a csoportban zajló beszélgetéseket olvasva.

2020.06.25.

SIGNAL Lakossági biztosítások