Mivel rövid idő alatt kell a
lehető legtöbb terméket eladni, a szezonális vállalkozó akkor tud hatékony
lenni, ha már a szezon előtt erős marketingkampányba kezd, vagyis a világ tudtára
adja, mikor nyit, mettől-meddig, hol lesz megtalálható és mik az idei termékei,
árai. Erre a legjobb megoldás egy weboldal. Emellett szükséges az állandó
jelenlét a közösségi médiákban. Például a fagylaltárus néhány jól sikerült
Instagram-poszttal nagyon jó kedvcsinálót készíthet a fagylaltjaihoz.
A szezonális vállalkozók
között nagy a verseny, például a Balaton körül minden második sarkon van
fagylaltárus vagy strandcikk-forgalmazó. Aki ilyen üzletbe vág bele, annak
számítania kell arra, hogy míg a legtöbb ember erre az időszakra időzíti a
szabadságát, rá bizony intenzív munka vár, megfeszített munkatempóval, adott
esetben kedvezőtlen időjárási körülmények között, például kánikulában.
Akinek alkalmazottra is
szüksége van, érdemes korán elkezdeni a munkaerőt toborozni, nehogy a
főszezonban derüljön ki, hogy nem bírja az illető a munkatempót vagy egyéb
okokból alkalmatlan a munkavégzésre. Sokan szeretnek bevált munkaerőt
alkalmazni, azonban nem mindig sikerül ugyanazokat az embereket leszerződtetni.
Ilyenkor a betanításra is hagyni kell elegendő időt, hiszen a vásárlói dömping
közepette erre már nem lesz idő.
Sok területen érezhető a
munkaerőhiány, ilyen például a vendéglátóipar is, egyre nehezebb például
felszolgálót találni. Ezért is időben kell elkezdeni a keresgélést, nehogy
hoppon maradjon a vállalkozó.
A munkavállalók kedvét
ösztönzi a megfelelő béren kívül az is, ha például odafigyel a munkaadó a
kánikulában a napvédelemre, árnyékolásra, a védőitalokra, hiszen neki se
érdeke, hogy a nehezen megszerzett alkalmazott a napszúrás miatt dőljön ki.
Szezonális munkát is csak
megfelelő szerződéssel vállaljunk, és mindig kérdezzünk rá a vállalkozó
felelősségbiztosítására!
A vállalkozások számára
külön szakmaspecifikus biztosításokat is találhatunk így minden vállalkozás
megtalálhatja a számára legmegfelelőbb védelmet.