Facebook Share Image

Marketing tippek az ünnepekre

Tematikus hírek / Vállalkozó

Az év utolsó heteiben a kisvállalkozók is szeretnek hátradőlni, vagy épp ellenkezőleg, felkészülni a sikeres következő évre.

Közeledik az év vége, amikor az éves marketingkampányok is véget érnek. Az utolsó hetekben a kisvállalkozók is szeretnek hátradőlni, vagy épp ellenkezőleg, felkészülni a sikeres következő évre. Nem árt azonban az ünnepek közeledtével, és azok alatt is észrevehetőnek maradni a fogyasztók számára. Adunk néhány ötletet ehhez.

marketing-tippek_web.jpg

1. Módosítsd weboldalad, heti/havi hírleveled kinézetét, hogy az megfeleljen a közelgő ünnepeknek. A közösségi média profilodnak is ünnepi külsőt kölcsönözhetsz. Érdemes ügyelni arra, hogy az ünnepi témák ne nyomják el a márkaidentitást.

2. Hozz létre online „adventi naptárat”, ahol minden nap új tippet, trükköt osztasz meg egy-egy termékedhez kapcsolódóan.

3. A közösségi oldalaidon ossz meg személyesebb tartalmakat. Foglald össze például céged sikereit az évben, esetleg recepteket is megoszthatsz a munkatársak ajánlásával.

4. Hirdess versenyt! Még korlátozott költségvetés mellett is kiváló eredményeket lehet elérni, rengeteg potenciális és meglévő ügyfelet lehet megragadni, hiszen mindenki szeret nyerni.

5. Az év vége tökéletes alkalom arra, hogy visszajelzést kérjünk ügyfeleinktől elégedettségüket, lojalitásukat illetően. Tökéletes eszköze ennek egy rövid (maximum 5 kérdésből álló) kérdőív, amiből nem csak azt deríthetjük ki, hogyan viszonyulnak vállalkozásunkhoz az ügyfelek, de növeli annak valószínűségét is, hogy jövőre is vásárolnak tőlünk.

6. Köszönd meg ügyfeleidnek egy vizuálisan vonzó e-mailben az elmúlt évben tanúsított hűségüket. Ezzel megbecsültnek érzik magukat, amire biztosan emlékezni fognak a következő vásárlásukkor is. Érdemes lehet az egyes vásárlói szegmenseknek eltérő témájú, megjelenésű e-mailt küldeni. Itt is ügyelni kell a márkaidentitás megtartására!

7. Lehetőség szerint jutalmazd is valamilyen formában ügyfeleid lojalitását. Ez lehet akár vásárláskor egy ingyenes ajándék, a szállítási díj elengedése.

A fenti példák mindegyike minimális erőforrásból megvalósítható, fontos azonban átgondolni, hogy mit szeretnénk elérni a kampánnyal, hogy az egyaránt tökéletes legyen vállalkozásunk és ügyfeleink számára is.

2020.12.04.

SIGNAL Cégtárs