Közeledik az év vége,
amikor az éves marketingkampányok is véget érnek. Az utolsó hetekben a
kisvállalkozók is szeretnek hátradőlni, vagy épp ellenkezőleg, felkészülni a
sikeres következő évre. Nem árt azonban az ünnepek közeledtével, és azok alatt
is észrevehetőnek maradni a fogyasztók számára. Adunk néhány ötletet ehhez.
1.
Módosítsd weboldalad, heti/havi hírleveled kinézetét,
hogy az megfeleljen a közelgő ünnepeknek. A közösségi média profilodnak is ünnepi
külsőt kölcsönözhetsz. Érdemes ügyelni arra, hogy az ünnepi témák ne
nyomják el a márkaidentitást.
2.
Hozz létre online „adventi naptárat”, ahol
minden nap új tippet, trükköt osztasz meg egy-egy termékedhez kapcsolódóan.
3.
A közösségi oldalaidon ossz meg személyesebb
tartalmakat. Foglald össze például céged sikereit az évben, esetleg recepteket is
megoszthatsz a munkatársak ajánlásával.
4.
Hirdess versenyt! Még korlátozott
költségvetés mellett is kiváló eredményeket lehet elérni, rengeteg potenciális
és meglévő ügyfelet lehet megragadni, hiszen mindenki szeret nyerni.
5.
Az év vége tökéletes alkalom arra, hogy
visszajelzést kérjünk ügyfeleinktől elégedettségüket, lojalitásukat illetően.
Tökéletes eszköze ennek egy rövid (maximum 5 kérdésből álló) kérdőív,
amiből nem csak azt deríthetjük ki, hogyan viszonyulnak vállalkozásunkhoz az
ügyfelek, de növeli annak valószínűségét is, hogy jövőre is vásárolnak tőlünk.
6.
Köszönd meg ügyfeleidnek egy vizuálisan vonzó e-mailben
az elmúlt évben tanúsított hűségüket. Ezzel megbecsültnek érzik magukat, amire
biztosan emlékezni fognak a következő vásárlásukkor is. Érdemes lehet az egyes
vásárlói szegmenseknek eltérő témájú, megjelenésű e-mailt küldeni. Itt is ügyelni
kell a márkaidentitás megtartására!
7. Lehetőség szerint jutalmazd is valamilyen
formában ügyfeleid lojalitását. Ez lehet akár vásárláskor egy ingyenes ajándék,
a szállítási díj elengedése.
A fenti példák mindegyike
minimális erőforrásból megvalósítható, fontos azonban átgondolni, hogy mit
szeretnénk elérni a kampánnyal, hogy az egyaránt tökéletes legyen
vállalkozásunk és ügyfeleink számára is.
2020.12.04.